Friday, January 30, 2009

Praktična primena WWW-a

- Šta to radiš?

- Hoću da naručim Izvod iz matične knjige rođenih i Uverenje o državljanstvu preko neta, pa da pravim LK i pasoš.

- Hej, pa mogla bih i ja!

- Evo, samo ja da završim...

On ide na

http://www.savskivenac.org.yu/start.php?pageid=6

Virim mu preko ramena, strana mi izgleda natrpano i neprivlačno. Onako, birokratski nedizajnirano. Obrazac. Ćirilica, za koju razumem da je zakonom propisano pismo, ne izgleda lepo u ovom elektronskom obliku. Ako su je već propisali, što nisu dali pare dizajnerima za pravilan rast i razvoj fonta? Za gomilu lepog ćiriličnog fonta... Kao što je RTS sada uradio, ali što se RTS-a tiče, to je više PR stunt, nego prava briga za. Al možda se i varam...

Ukuca on JMBGove i sve... i završi.

Onda ja odem na prvi, gornji link na sajtu mog hometowna, piše Servis građana. Pa ja sva srećna, jao, kako su ga lepo stavili da se vidi na VRH BRATE STRANE. Onda mi on izlista "Virtualnog matičara". Sve mi građanski toplo oko srca, virtualni matičar, pitam gradonačelnika, birački spisak, eeee... klik.

- Oćeš da se udaješ? Hehehehehhehee

U malim mestima kao što je ono iz kojeg dolazim, matični ured je zadužen za sva građanska dokumenta, i ja znam da MATIČARI izgledaju svakako (čak su i mladi, bradati i obučeni u tregerice na poslu) i da je samo deo njihovih dužnosti da venčavaju zaljubljene, trudne i weding cakes krinoline. A ostatak vremena izdaju potvrde.

http://www.subotica.rs/cgi/virtualni_maticar/index.php?lg=sr

I pred mene iskoči gomila nekih potvrda umesto 2 (slovima DVE) koliko mogu da se uzmu na sajtu Savskog Venca i ima da se bira domaći, dvojezični ili internacionalni obrazac! Prava Alibabina pećina lepe birokratije.

I ja ukucam šta mi treba.

Odma mi stigla 2 mejla.

1.

Uspešno ste naručili dokument:
Izvod iz matične knjige rođenih - domaći obrazac

Stanje Vaše narudžbe možete proveriti na adresi:
http://www.subotica.rs/cgi/virtualni_maticar/check_form.php?lg=sr

Zahvaljujemo se što koristite našu uslugu.

Odsek za lična stanja građana Grada Subotice

i opet, 2.

Uspešno ste naručili dokument:
Uverenje o državljanstvu - domaći obrazac

Stanje Vaše narudžbe možete proveriti na adresi:
http://www.subotica.rs/cgi/virtualni_maticar/check_form.php?lg=sr

Zahvaljujemo se što koristite našu uslugu.

Odsek za lična stanja građana Grada Subotice

*

Ne budem lenja, nego proverim. Piše sve. Primili porudžbinu. Obrađuje se.

On gleda moj mejl, gleda svoj mejl.

- Meni ništa nije stiglo...

*

Moji dokumenti su stigli prvi.

Za njegove ne znamo.

Dobro, malo likujem. Mališno. Zašto može TO da radi TAMO a ne može tu?

Kako su moji friški dokumenti prevalili 200 km za 2 dana?

Kad će njegovi da prevale 2 km?

U svakom slučaju, javljam.

Subotica rocks!!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

bureaucracy killed the cat. mozda ce jednog dana beograd postati glavni grad.
;)